Rekompensata w Programie Ochrony Kupujących na Allegro

Spread the love

Allegro to bez wątpienia największy serwis aukcyjny w Polsce. Założona w roku 1999 platforma pozwala kupić niemal wszystko. Pośród znajdujących się tam sprzedawców są przedsiębiorcy prowadzący sklepy internetowe, jak i osoby prywatne, przez co nabyć można tu rzeczy nowe, ale też te już eksploatowane. Jako że rynek e-commerce ma się w Polsce coraz lepiej, a zakupów przez internet przynajmniej raz w roku dokonuje dziś niemal co drugi Polak, warto odnieść się do bezpieczeństwa takich transakcji, a tym samym bliżej przyjrzeć się Programowi Ochrony Kupujących (POK).

Jak oszukują sprzedawcy na Allegro?

Mimo że duża część sprzedawców oferujących się ze swoimi towarami na Allegro jest uczciwa, a w wyborze produktu od sprawdzonego kontrahenta pomagają opinie i oceny sprzedawców, to w dalszym ciągu zdarza się, że kupujący zostają oszukani. Głównie przez własną głupotę i naiwność. Najczęściej sprzedawca kupującemu przysyła zupełnie inny towar od tego opisanego w aukcji lub nie wysyła go w ogóle. Popularne kilka lat temu było między innymi wysyłanie cegieł zamiast telefonów czy też odsyłanie samych opakowań bez odbiorników komórkowych wewnątrz. W takiej sytuacji poszkodowanemu przysługuje rekompensata z Programu Ochrony Kupujących.

Komu przysługuje rekompensata z POK?

Tak więc rekompensata z Programu Ochrony Kupujących przysługuje oszukanym nabywcom, którzy muszą spełniać jednak pewne warunki. Przede wszystkim nie mogą oni łamać regulaminu serwisu oraz nie mieć w stosunku do niego żadnych zaległości. To jednak nie wszystko, ponieważ rekompensata nie przysługuje, jeśli za uszkodzenie lub zgubienie towaru odpowiada przewoźnik, a nie sprzedawca. Odszkodowanie należy się natomiast, jeśli sprzedający wysłał nabywcy towar inny od tego opisanego w aukcji lub nie wysłał go w ogóle. Oczywiście zapłata za towar musi odbyć się elektronicznie przelewem internetowym lub przez szybkie płatności online. Nie podlegają rekompensacie transakcje, w których to kupujący za towar płaci przewoźnikowi „z dołu” przy jego odbiorze.

Wówczas należy ubiegać się o rekompensatę, której górna granica wynieść może nawet 10 000 zł. Dodatkowo istnieje możliwość ubiegania się o kwotę do 100 zł z tytułu kosztów wysyłki. Ta rekompensata dotyczy jednak tylko tych transakcji, które zostały opłacone poprzez system Allegro Finanse.

Jak wygląda proces ubiegania się o rekompensatę w POK?

Oszustwo na Allegro, w którym kupujący stał się ofiarą, nie musi więc wiązać się ze stratą przeznaczonych na zakup środków. Jak zatem ubiegać się o rekompensatę w Programie Ochrony Kupujących, aby cały proces przebiegł sprawnie i zakończył się powodzeniem?

Kupujący spełniający powyższe kryteria, w ciągu sześciu miesięcy od daty zakupu musi złożyć odpowiedni wniosek, co jest proste i odbywa się online. Warto pamiętać o tym, aby dołączyć do niego niezbędne załączniki. Ułatwi to akceptację zawiadomienia i skróci czas jego weryfikacji. Odpowiedź zespołu POK nastąpi maksymalnie w ciągu 30 dni roboczych. Pieniądze na koncie poszkodowanego znajdą się natomiast po kolejnych siedmiu dniach od akceptacji wniosku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*