Za sukcesem każdej marki stoi przede wszystkim założyciel firmy. Nie da się ukryć, że prowadzenie biznesu to ciężka praca. Niemniej nawet najlepszy produkt nie jest w stanie podbić rynku bez dobrej kampanii marketingowej. Bardzo ważne jest pozycjonowanie stron internetowych, które pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów. Wyjaśniamy, na czym polegają usługi pozycjonowania stron. Bez nich trudno bowiem mówić o sukcesie marketingowym w sieci.
Skuteczne pozycjonowanie stron www – czym jest SEO?
Głównym celem działań SEO (Search Engine Optimization) jest zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google. Chodzi tu o naturalne wyniki wyszukiwania, czyli te, które wyświetlają się użytkownikowi po wpisaniu danej frazy w okienko wyszukiwarki w odpowiedzi na jego zapytanie. Właśnie temu służy skuteczne pozycjonowanie stron www. Aby osiągnąć ten cel – należy wdrożyć szereg działań on-site (na stronie) i off-site (poza stroną).
Usługi SEO, czyli jak wygląda współpraca z agencją marketingową?
Pozycjonowanie strony internetowej najlepiej powierzyć profesjonalnej agencji, która zajmuje się takimi działaniami na co dzień. Nie da się ukryć, że wiedza i doświadczenie bardzo się przydają podczas przygotowania kampanii marketingowej.
Pierwszym krokiem jest audyt SEO, czyli analiza strony internetowej, ale także konkurencji. Agencja ocenia też dotychczasowe działania, jeżeli takowe zostały wdrożone. Taka analiza jasno pokazuje, co należy poprawić i na jakie aspekty zwrócić szczególną uwagę, a także jak się wyróżnić spośród konkurencyjnych firm.
Bardzo ważna jest optymalizacja strony pod względem technicznym. Chodzi o optymalne dostosowanie serwisu – zarówno do potrzeb użytkownika, jak też algorytmów Google. Strony internetowe powinny mieć właściwą prędkość ładowania, płynnie działać i zawierać przejrzyste treści. Optymalizacja musi także dotyczyć treści. Zamieszczane na pozycjonowanej stronie teksty powinny być merytoryczne i przydatne dla czytelnika, a jednocześnie odpowiednio nasycone właściwymi słowami kluczowymi (z krótkiego i długiego ogona).
Pozycjonowanie stron internetowych: SEO copywriting, SEO PR, SXO
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych zależy od różnych czynników. Istotną częścią strategii pozycjonowania strony w Google jest SEO copywriting. Treści, przygotowane zgodnie z zasadami SEO, wpływają na zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania oraz dostarczają użytkownikowi odpowiedzi na pytania.
Z kolei działania z zakresu SEO PR kładą duży nacisk na budowanie pozytywnego wizerunku firmy w sieci. Jest to o tyle istotne, że praktycznie każdy klient poszukuje informacji o firmie w Internecie. Brak jakichkolwiek opinii może budzić wątpliwości.
Bardzo ważne jest uzyskanie jak największej konwersji witryny dzięki działaniom SXO. Przyjazna użytkownikom witryna zachęca do interakcji, co przekłada się na wyniki sprzedaży.