Jak to mówią – jak cię widzą tak cię piszą. Wielu z nas jest wzrokowcami, przez co oceniamy rzeczy na podstawie wyglądu, koloru, materiału. Musimy mieć to na uwadze zwłaszcza kiedy kierujemy firmą. Wygląd naszej reklamy jak i innych gadżetów firmowych, ma duży wpływ na odbiór naszego konsumenta.
Jak rodzaj gadżetów może mieć wpływ na wizerunek firmy
Prowadząc własną firmę, wiadome jest, jak bardzo ważny jest dobór odpowiedniej nazwy, koloru, elementów dodatkowych. Najlepiej wtedy stawiać na unikalność, by marka była rozpoznawalna z daleka. Elementy i kolory powinny nawiązywać do działalności marki. Kiedy zdecydowaliśmy się już w jaki sposób będziemy kreować naszą firmę, możemy przejść do zakupienia podstawowych rzeczy, które mogą pomóc w promocji oraz w budowaniu wizerunku. Tworząc własną wizytówkę można wykorzystać kolory, logo i inne elementy na swoim projekcie. Podobnie jest z doborem papieru. Ta sama zasada dotyczy gadżetów reklamowych. Jest naprawdę wiele produktów które można wykorzystać w celu identyfikacji. Nawet długopis może być wykonany z różnych materiałów – od metalu, poprzez plastik aż do ekologicznej – bambusowej wersji. Wiadomo, że bambus będzie bardziej się nadawał do firm stawiających na ekologię. Podobnie jest z każdym innym gadżetem reklamowym takimi jak na przykład teczki, kubki, notesy. Kolor i gramatura może pokazać klientowi czym zajmuje się firma co wywoła na nim pozytywne wrażenie.
Rodzaje oprawy w kalendarzu
Już od połowy roku firmy zaczynają myśleć o zakupie kalendarzy firmowych do swojej firmy. Jest to konieczny przedmiot w celu dobrej organizacji u pracowników. Można też go wykorzystywać do promocji marki, rozdając go na różnego rodzaju targach lub jako prezent dla pracowników i kontrahentów rozdawany podczas wigilii firmowych. W tym celu świetnie sprawdzi się oznakowanie kalendarza logiem firmy na okładce. Aktualnie istnieje naprawdę dużo rodzajów terminarza różniących się materiałem jak i kolorem. Niektóre z nich są naprawdę specyficzne i unikalne. Przyjrzyjmy się rodzajom materiału oprawy:
Oprawy uniwersalne:
- Vivella – skóropodobna, bezpieczny wybór, nadaje się do każdej branży. Oprawa jest delikatnie matowa.
- Nebraska – również skóropodobna, bardzo podobna do Vivelli, różniąca się tylko tym, iż jest bardziej błyszcząca.
- BabyFace – również uniwersalny wybór, oprawa wyróżnia się swoją gładkością. W dotyku przypomina skórę niemowlaka. Można by było ewentualnie wykorzystać ją do firm robiących produkty kosmetyczne.
Oprawy nieszablonowe:
- Denim – mniej tradycyjny wybór w stosunku do Vivelli i Nebraski. Wyróżnia się tym że okładka nie przypomina skóry a bardziej materiał ( najbardziej kojarzy się z jeans’ami). Można go więc wykorzystać do firm zajmujących stawiających na nowoczesny, młodzieżowy wygląd
- Graffite Carbonium – jeden z najbardziej nietypowych rodzai opraw. Przypomina włókno węglowe które wykorzystuje się w mechanicei, produkcji samochodów i innych luksusowych towarów. Z wyglądu przypomina siatkę. Idealne dla firm z luksusowym towarem lub do marek zajmujących się motoryzacją.
- Acero – na pierwszy rzut oka przypomina strukturę drewna. Przez co kojarzy się z lasem, drewnem, naturą, meblami, przemysłem stolarskim. Nada się świetnie do firm meblarskich, leśników a także firm stawiających na ekologię.
- Natura ECO – bardzo popularny wybór wśród ekologicznych kalendarzy. Posiada certyfikat FSC co oznacza, że jest on pozyskiwany ze sprawdzonych źródeł, bezpiecznych dla środowiska. Produkt więc, idealnie nada się dla firm ekologicznych, chcących pokazać, iż zależy im na środowisku.
Poza oprawą ważny jest również kolor. Najczęściej wybiera się kolor charakterystyczny dla firmy. Powiedzmy jeśli marka zajmuje się florystyką i wybrała kolor zielony na logo marki, będzie szukać kalendarza którego kolor będzie najbardziej podobny do koloru firmowego. Kalendarze książkowe mają wiele kolorów jak i odcieni do wyboru. Nie trzeba oczywiście kierować się tylko markowymi kolorami, można dokonać całkiem innego wyboru, lecz ciągle uzasadnionego. Poważne, luksusowe firmy będą bardziej wybierać ciemne kolory, za to produkty dla dzieci -jasne, wesołe. Są również różne wersje kalendarzy książkowych w oprawach łączonych przez co można dokonać wyboru z dwoma kolorami na okładce.