Koszty prowadzenia firmy w UK

Wielu Polaków zakłada firmy w Wielkiej Brytanii ze względu na przyjazne dla biznesu, stabilne prawo i znacznie niższe koszty prowadzenia działalności gospodarczej niż w kraju. Co składa się na te koszty i jak to wygląda w praktyce?

Koszty założenia spółki LTD

Założenie spółki LTD w Anglii nie wiąże się z dużym wydatkiem. W przeciwieństwie do rejestracji spółki z o.o. będącej jej odpowiednikiem, przedsiębiorca nie musi stawiać się w urzędach osobiście. Nie ponosi więc wydatków na podróż i pobyt na wyspach. Nawet rejestrując firmę przez s24 w Polsce prędzej czy później musisz pojawić się w urzędzie. W przypadku spółki Ltd wszystkie czynności wykona za niego wybrana kancelaria. Spółka LTD nie wymaga wniesienia kapitału początkowego, co jest ogromnym ułatwieniem. Do jej założenia wystarczy 1 funt, gdy tymczasem w Polsce wymagane jest minimum 5 tys. zł. Kancelaria zajmie się rejestracją firmy w Companies House, a także urzędzie skarbowym HMRC. Razem z opłatami urzędowymi i kosztami przesłania dokumentów, musimy liczyć się z wydatkiem w granicach 400 zł. Tymczasem założenie spółki w Polsce to konieczność posiadania kapitału zakładowego i wydatki na podatek od czynności cywilno-prawnych w wysokości 0,5% kapitału, opłata sądowa 500 zł  i 100 zł opłaty za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym. Łączne wydatki mogą sięgać powyżej 1500 zł.

Obsługa i księgowość firmy w UK

Właściciel firmy, który nie mieszka w Wielkiej Brytanii, może skorzystać z usług kancelarii, która zapewni mu adres, pod którym firma zostanie zarejestrowana. Dzięki temu nie ma konieczności wynajmowania lokalu. Jest to najczęściej kwota kilkudziesięciu funtów rocznie. Kancelaria zajmie się także odbiorem poczty od urzędów i przekazaniem ich przedsiębiorcy. Służy do tego wirtualne biuro, zamiast specjalnie wynajętego do tego celu lokalu. Jego cena uzależniona jest od lokalizacji. Adres w prestiżowej dzielnicy Londynu kosztuje około 500 zł.  Wiele kancelarii oferuje wirtualne biuro w pakiecie razem z rejestracją firmy. Prowadzenie księgowości spółki LTD, to wydatek około 450 zł miesięcznie. Korzystniej jest skorzystać z pakietu usług. Kancelarie oferują pakiety o różnym zakresie usług. Ich ceny zaczynają się od 99 funtów wzwyż, gdy tymczasem w kraju jest to najczęściej od 600 do 1500 zł. Często uzależnione jest to od ilości obsługiwanych dokumentów. Przejrzystość prawa podatkowego i znacznie mniejsza ilość obowiązków podatkowo – ubezpieczeniowych, wiąże się z mniejszymi kosztami prowadzenia działalności gospodarczej.

Podatki i składki na ubezpieczenie społeczne

W Wielkiej Brytanii kwota wolna od podatku podnoszona jest każdego roku i obecnie wynosi w przeliczeniu ponad 62.500 zł. W porównaniu z obowiązującymi 3091 zł w Polsce, jest to ogromna różnica, wręcz przepaść! Do osiągnięcia dochodów jej nieprzekraczających, nie płacimy podatku dochodowego. Nawet jeżeli spółka przynosi większe dochody, to podzielone na pensje dyrektorów, mogą one być całkowicie wolne od podatku.  Dopiero po przekroczeniu kwoty wolnej od podatku, odprowadzamy należny podatek. Będące w Polsce dużym obciążeniem dla przedsiębiorcy składki ZUS, w UK nie dotyczą firm, które nie osiągają dużych dochodów. Dyrektor spółki LTD opłaca składki na ubezpieczenie społeczne dopiero po przekroczeniu dochodu w wysokości około 45 tysięcy zł. Po przekroczeniu tej kwoty płaci składki w wysokości około 300 zł miesięcznie.

Wielka Brytania cieszy się opinią kraju przyjaznego dla biznesu. W dużej mierze wynika to z niskich kosztów prowadzenia działalności i czasu, jaki potrzebny jest do załatwienia wszystkich formalności.

Koszty założenia spółki LTD

Założenie spółki LTD w Anglii nie wiąże się z dużym wydatkiem. W przeciwieństwie do rejestracji spółki z o.o. będącej jej odpowiednikiem, przedsiębiorca nie musi stawiać się w urzędach osobiście. Nie ponosi więc wydatków na podróż i pobyt na wyspach. Nawet rejestrując firmę przez s24 w Polsce prędzej czy później musisz pojawić się w urzędzie. W przypadku spółki Ltd wszystkie czynności wykona za niego wybrana kancelaria. Spółka LTD nie wymaga wniesienia kapitału początkowego, co jest ogromnym ułatwieniem. Do jej założenia wystarczy 1 funt, gdy tymczasem w Polsce wymagane jest minimum 5 tys. zł. Kancelaria zajmie się rejestracją firmy w Companies House, a także urzędzie skarbowym HMRC. Razem z opłatami urzędowymi i kosztami przesłania dokumentów, musimy liczyć się z wydatkiem w granicach 400 zł. Tymczasem założenie spółki w Polsce to konieczność posiadania kapitału zakładowego i wydatki na podatek od czynności cywilno-prawnych w wysokości 0,5% kapitału, opłata sądowa 500 zł  i 100 zł opłaty za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym. Łączne wydatki mogą sięgać powyżej 1500 zł.

Obsługa i księgowość firmy w UK

Właściciel firmy, który nie mieszka w Wielkiej Brytanii, może skorzystać z usług kancelarii, która zapewni mu adres, pod którym firma zostanie zarejestrowana. Dzięki temu nie ma konieczności wynajmowania lokalu. Jest to najczęściej kwota kilkudziesięciu funtów rocznie. Kancelaria zajmie się także odbiorem poczty od urzędów i przekazaniem ich przedsiębiorcy. Służy do tego wirtualne biuro, zamiast specjalnie wynajętego do tego celu lokalu. Jego cena uzależniona jest od lokalizacji. Adres w prestiżowej dzielnicy Londynu kosztuje około 500 zł.  Wiele kancelarii oferuje wirtualne biuro w pakiecie razem z rejestracją firmy. Prowadzenie księgowości spółki LTD, to wydatek około 450 zł miesięcznie. Korzystniej jest skorzystać z pakietu usług. Kancelarie oferują pakiety o różnym zakresie usług. Ich ceny zaczynają się od 99 funtów wzwyż, gdy tymczasem w kraju jest to najczęściej od 600 do 1500 zł. Często uzależnione jest to od ilości obsługiwanych dokumentów. Przejrzystość prawa podatkowego i znacznie mniejsza ilość obowiązków podatkowo – ubezpieczeniowych, wiąże się z mniejszymi kosztami prowadzenia działalności gospodarczej.

Podatki i składki na ubezpieczenie społeczne

W Wielkiej Brytanii kwota wolna od podatku podnoszona jest każdego roku i obecnie wynosi w przeliczeniu ponad 62.500 zł. W porównaniu z obowiązującymi 3091 zł w Polsce, jest to ogromna różnica, wręcz przepaść! Do osiągnięcia dochodów jej nieprzekraczających, nie płacimy podatku dochodowego. Nawet jeżeli spółka przynosi większe dochody, to podzielone na pensje dyrektorów, mogą one być całkowicie wolne od podatku.  Dopiero po przekroczeniu kwoty wolnej od podatku, odprowadzamy należny podatek. Będące w Polsce dużym obciążeniem dla przedsiębiorcy składki ZUS, w UK nie dotyczą firm, które nie osiągają dużych dochodów. Dyrektor spółki LTD opłaca składki na ubezpieczenie społeczne dopiero po przekroczeniu dochodu w wysokości około 45 tysięcy zł. Po przekroczeniu tej kwoty płaci składki w wysokości około 300 zł miesięcznie.

Wielka Brytania cieszy się opinią kraju przyjaznego dla biznesu. W dużej mierze wynika to z niskich kosztów prowadzenia działalności i czasu, jaki potrzebny jest do załatwienia wszystkich formalności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *