Założenie firmy to bardzo ważna decyzja, jednak nie jest jednoznaczna z osiągnięciem sukcesu. By tego dokonać, należy przygotować szczegółowy plan jej rozwoju oraz posiadać ciekawą koncepcję promowania usługi lub produktu. Początkujące przedsiębiorstwa, często obawiają się wysokich kosztów związanych z reklamą i już na starcie rezygnują z wielu możliwości. Jednak w rzeczywistości istnieje kilka ciekawych i skutecznych sposobów na promocję firmy. Który z nich będzie najbardziej korzystny?
W chwili obecnej, portale społecznościowe są najlepszym miejscem w sieci, w którym można nawiązać bezpośredni kontakt z osobami, zainteresowanymi wybraną usługą lub produktem. Prowadzenie strony na portalach społecznoścowych nie wiąże się zazwyczaj z dodatkowymi kosztami – niestety jej promocja już tak. Można wykupić specjalne działania marketingowe, jednak wiąże się to z płaceniem abonamentu, którego wysokość zależy od ilości świadczonych usług. Podobnie jest posiadaniem prywatnej strony internetowej, która wymaga cyklicznego opłacania hostingu oraz domeny. Niestety, nie gwarantuje to zajmowania pierwszej pozycji w wyszukiwarce Google – bez wpisania dokładnego adresu, strona jest praktycznie niewidzialna dla wyszukujących. By ją wyróżnić, należy nawiązać współpracę ze specjalistą świadczącym usługi pozycjonowania stron w Internecie – co niestety, generuje dodatkowe koszty prowadzenia firmy.
Kolejnym sposobem na promowanie firmy za rozsądne pieniądze, jest zamówienie wizytówki internetowej. Wystarczy wybrać dany szablon wizytówki i dostosować go do swoich preferencji. To rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu oraz dodatkowych funduszy na współpracę w grafikiem komputerowym oraz wprowadzanie treści za pomocą skomplikowanego kodu HTML. Jednak jest to mało unikatowy sposób, ze względu na ograniczoną dostępność szablonów. Istnieje więc ryzyko powielenia szaty graficznej, przez co firma nie będzie kojarzyła się z danym logiem. Jeśli właścicielowi firmy zależy na budowaniu stabilnej marki już od samego początku, wizytówka internetowa może mu to znacznie utrudnić.
Nic tak nie przekonuje do zakupu lub skorzystania z usługi, jak rekomendacja. Wydaje się nawet, że to najbardziej wiarygodny sposób na promocję firmy. W Internecie istnieje ogromna ilość wyświetlanych reklam i tak naprawdę, niewiele z nich jest w stanie zwrócić uwagę klienta. Nie bez przyczyny, wiele znanych marek decyduje się na współpracę ze znanymi osobami, które dzielą się pozytywną opinią o danym produkcie lub usłudze. Dla początkujących firm, istnieje o wiele tańsza i równie wiarygodna możliwość rekomendacji.
Każde przedsiębiorstwo działające na rynku, może całkowicie bezpłatnie założyć swój profil na www.rekomendujesz.pl który gromadzi informacje o najbardziej rzetelnych firmach. Można umieścić w nim najważniejsze dane o działalności oraz specyfikacji firmy. Każdy użytkownik z zewnątrz może dodać własną opinię, ilość gwiazdek, zdjęcia lub informację o najnowszych wydarzeniach – co znacznie wzmocni wiarygodność przedsiębiorstwa. Oprócz tego, istnieje możliwość rozszerzenia strony za pomocą profesjonalnej strony internetowej oraz obsługi doświadczonego doradcy. Dodatkowo cały serwis jest silnie zintegrowany z portalami społecznościowymi, co ułatwia dotarcie do wielu osób. Wydaje się, że to najkorzystniejsza opcja na start – szczególnie dla firmy chcącej być zauważoną przez klientów, bez ponoszenia wysokich kosztów reklamy.