Wizerunek firmy – kreowanie, dbanie i ochrona wizerunku

Każdego roku tysiące osób podejmuje decyzje o założeniu własnej firmy. Niestety prowadzenie własnego biznesu nie jest prostym zadaniem, bowiem składa się z bardzo wielu elementów. Wśród nich na pewno warto wymienić budowanie wizerunku firmy, dbanie o niego, jak i jego ochronę. To niezwykle istotne elementy, które mają wpływ na to, jak postrzegają ją klienci, kontrahenci, pracownicy i wiele innych grup osób. Jeśli nie zadbamy o te trzy ważne kwestie, to najprawdopodobniej nasza firma nie odniesie sukcesu. Przeczytaj nasz artykuł, z którego dowiesz się, jak wykreować wizerunek firmy, a potem o niego dbać i go chronić. Zachęcamy do przeczytania!

Budowa wizerunku firmy – jak to zrobić?

Jest to proces, który zajmuje sporo czasu. Na samym początku najważniejsze jest to, aby ustalić wizję. Najpierw powinniśmy dobrze się zastanowić, jaka jest misja naszej firmy. Praktycznie w każdej branży istnieje spora konkurencja, dlatego też pierwszym etapem powinno być znalezienie czegoś, dzięki czemu nasze przedsiębiorstwo może się wyróżnić wśród innych działalności. Zapytajmy sami siebie, jak chcemy, aby nasza firma była postrzegana? W ten sposób zdobędziemy tę cenę informację, która umożliwi nam pójście o krok dalej.

Opracowanie nazwy firmy to kolejny etap. Nie może być ona byle jaka. Powinna być całkowicie unikalna. Jak mówią eksperci, to właśnie nazwa firmy jest jednym z tych elementów, który bardzo pozytywnie wpływa na wizerunek firmy, dlatego warto zadbać o to, aby była ona niezwykła. Nie mniej ważne jest zaprojektowanie wyróżniającego się logo, jak i zadbanie o identyfikację wizualną firmy. Poza tym jak to mówią – czego nie ma w Internecie, to po prostu nie istnieje. Dlatego też zakładając firmę, koniecznie musimy zadbać o to, aby miała ona swoją stronę internetową, a także swoje miejsca w social media.

Prowadzenie biznesu to ciągła praca. Musimy dbać o wszystkie szczegóły. Szczególnie ważna jest też właściwa obsługa klienta. Zanim rozpoczniemy prowadzenie firmy, to warto zapoznać się ze wszelkimi podstawami – zarówno tymi, które dotyczą urządzania sklepu/biura, jak i tymi mówiącymi o zasadach dress code w miejscu pracy. Ponadto kreowanie wizerunku firmy obejmuje również jego ochronę – niezbędne jest zastrzeżenie nazwy, loga, jak i domeny internetowej. To bardzo ważne, a wielu przedsiębiorców o tym zapomina!

Dbałość o wizerunek firmy – co jest najważniejsze?

Aby nasza firma mogła cieszyć się renomą, to musimy cały czas dbać o jej wizerunek. Przede wszystkim zadbajmy o jej odpowiednie przedstawienie w Internecie. Jednym z najprostszych sposobów jest już wspomniana strona www firmy, na której możemy umieścić najważniejsze informacje dotyczące oferty firmy, ale przede wszystkim zakładkę “o nas”, w której klienci mogą dowiedzieć się, kto prowadzi daną firmę, od kiedy jest ona prowadzona i wiele innych ważnych szczegółów. Poza tym istotne jest to, aby strona internetowa była schludna, wolna od błędów w treści i po prostu miła dla oka.

Unikaj kłamstw. Na wielu stronach internetowych możemy spotkać się z informacjami typu ,,Gwarantujemy dostawę już jutro”, ,,U nas kupisz ten produkt znacznie taniej” – to jedynie dwa przykładowe hasła marketingowe, które nie zawsze są prawdziwe. Należy unikać takich obietnic, jeśli nie jesteśmy w stanie ich spełnić. To bardzo źle wpływa na wizerunek firmy – mimo że mogłoby się wydawać, że jest to dobry sposób na przyciągnięcie klientów. Poza tym osoby prowadzące własne firmy powinny bezwzględnie zawsze pamiętać o odpowiednim zachowaniu – niedopuszczalne jest zwracanie się do klienta w nieuprzejmy sposób!

Jak chronić wizerunek firmy?

O tym, jak uchronić wizerunek firmy, wspomnieliśmy już powyżej. Podczas zakładania firmy, warto pamiętać o tym, aby zastrzec wszystkie elementy, z którymi identyfikuje się nasza firma, czyli nazwę, logo oraz stronę www. Ponadto warto zadbać o odpowiednie zabezpieczenia kont takich jak skrzynka e-mailowa, czy dostęp do social mediów. Włamanie na któreś z tych miejsc mogłoby spowodować wiele nieprzyjemnych konsekwencji, a jedną z nich mógłby być spadek zaufania do firmy.

W dzisiejszych czasach jednak największym problemem są negatywne opinie, które mogą być umieszczane w wielu miejscach w Internecie. Mogą to być portale społecznościowe, fora, czy różnego rodzaju serwisy. Co więcej, one nie zawsze są prawdziwe i najczęściej dodawane są przez konkurencję, która w ten sposób próbuje pozbyć się danej firmy z rynku. To bardzo nieetyczna metoda, lecz niezwykle powszechna. Co robić, gdy takie opinie pojawią się na temat naszej firmy? Przede wszystkim trzeba na nie reagować – nie należy ich tak po prostu pozostawiać. Dobrym sposobem jest także skorzystanie z profesjonalnych firm zajmujących się ochroną wizerunku w sieci (zobacz tutaj), które wiedzą, jak radzić sobie z likwidacją nieprawdziwych opinii, które mają negatywny wpływ na wizerunek firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *