Gdy najpierw pojawiła się moda, a potem wręcz konieczność organizowania wyjazdów firmowych, to w początkowej fazie były one miłym urozmaiceniem w codzienności wielu korporacji i zakładów pracy. Potem stawały się zwykle niemiłym obowiązkiem, a pracownicy robili co mogli, aby uniknąć wyjazdu w gronie współpracowników. Dziś wyjazdy firmowe przybrały inną, znacznie atrakcyjniejszą formę.
Obecnie wyjazdy firmowe nie są już nudnymi konferencjami czy szkoleniami połączonymi z pobytem w tym samym hotelu. Te bowiem nie przynosiły pracodawcy spodziewanych efektów.
Przecież istotą wspólnego wyjazdu pracowników powinna być integracja, a nie zwykłe zaliczanie wydarzenia, bo po prostu tak trzeba. Dziś wyjazdy firmowe mają głównie zapewniać pracownikom zabawę i przede wszystkim rozładowanie napięcia, pozbycie się złych emocji, które niestety gromadzą się jako skutek stresujących sytuacji w codziennym, zawodowym życiu.
Z kolei wyjazdy firmowe, w których biorą udział kontrahenci i kluczowi klienci, to wyjazdy typowo rozrywkowe, nastawione coraz częściej na zdrowe podnoszenie adrenaliny. To podróże w egzotyczne rejony świata, do których trudno się wybrać na własną rękę. Podobnie wyszukane sposoby spędzania czasu zwykle są trudne do zorganizowania we własnym zakresie.
Korzyści dla pracodawcy
Na ciekawe wyjazdy firmowe pracownicy czekają z niecierpliwością. Bardzo często zdarza się, że niezwykłe podróże są traktowane jako nagrody za jakieś osiągnięcia na polu zawodowym, więc pracownicy są dodatkowo zmotywowani, aby w takim wydarzeniu wziąć udział.
Dobre i ciekawe wyjazdy firmowe przybierają naprawdę atrakcyjne formy. Motywem przewodnim mogą być sporty ekstremalne, wyjątkowo egzotyczne miejsca świata, rajdy offroadowe i wiele, wiele innych aktywności.
Pracodawca może więc poznawać swoją kadrę z zupełnie innej strony i nierzadko właśnie w takich sytuacjach ma możliwość odkrywania predyspozycji czy kompetencji swoich pracowników, co w warunkach codziennych zajęłoby mu znacznie więcej czasu.
Planując jednak wyjazdy, trzeba zawsze pamiętać, że mają one być przyjemnością dla uczestników, a nie wyśrubowanym wyzwaniem czy przykrym obowiązkiem.
Organizując wyjazd dla klientów lub kontrahentów, w prosty sposób przywiązuje się ich do firmy. Osoby te z pewnością będą pielęgnować współpracę z firmą lub do tej współpracy powracać.
W czasie tego typu wydarzeń przełamuje się często wiele barier, omawia się strategie biznesowe lub tworzy nowe, wspólne projekty. Proponowane atrakcje muszą być tak ciekawe, aby zapadły w pamięć i stały się wspólnymi wspomnieniami, do których można powracać.
Skąd czerpać pomysły?
Moda na poszczególne rodzaje wyjazdów firmowych co jakiś czas się zmienia. Można zaobserwować, że w jednym roku popularne są wyjazdy do wysokogórskich kurortów, gdzie na nartach i snowboardach można szaleć do woli.
W innym okresie dominują wyjazdy na egzotyczne, tropikalne wyspy. Zawsze jednak dużym zainteresowaniem cieszą się naprawdę wyszukane formy rozrywki, takie jak rajdy offroadowe w egzotycznych terenach, afrykańskie, fotograficzne safari, czy też oglądanie zorzy polarnej z północnej części Norwegii.
Organizując wyjazd firmowy, warto zdać się na umiejętności profesjonalistów w tym zakresie. To dzięki nim zawsze wiadomo, co w danej chwili jest modne i czego poszukują klienci. Jeśli zajrzysz na stronę www.wyjazdydlafirm.pl, znajdziesz odpowiedź na wiele pytań.
Wyspecjalizowane w tym zakresie firmy mają ogromne doświadczenie w organizacji wyjazdów firmowych. Dzięki takiej współpracy możesz zaproponować swoim pracownikom i klientom naprawdę interesujące formy spędzenia kilku dni w towarzystwie współpracowników.