Znajomość sztuki pozycjonowania stron internetowych i optymalizowania ich pod kątem wyników wyszukiwania pozwala właścicielom firm na tworzenie szybkich, użytecznych i skutecznych witryn, które zajmują wysokie pozycje w Google, przyciągają większą ilość klientów i odznaczają się satysfakcjonującym współczynnikiem konwersji. SEO pomaga również w budowaniu świadomości marki i zaufania do niej, ponieważ użytkownicy chętniej korzystają z usług lub produktów firm, które zajmują eksponowane pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.
Jeżeli jesteś właścicielem firmy, powinieneś wykorzystać zabiegi pozycjonowania stron i SEO, aby przenieść swój biznes na wyższy poziom, wyprzedzić konkurencję i dotrzeć do nowych potencjalnych klientów.
Dowiedz się, jakie 4 kluczowe korzyści dla Twojej firmy niesie ze sobą pozycjonowanie stron internetowych.
Zalety pozycjonowania stron internetowych
Zanim przejdziesz do rozbudowanych działań mających na celu poprawę prezencji Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania, warto przyjrzeć się wartościom, które te działania mogą przynieść. Poniżej znajdziesz 4 kluczowe zalety pozycjonowania, dzięki którym Twoja firma nabierze rozpędu!
Dzięki wypozycjonowaniu strony internetowej zyskasz nowych klientów
Jaka jest główna wartość posiadania firmowej strony internetowej? Możliwość dotarcia do nowych klientów i przedstawienia im swoich produktów i usług. To proste. Bardziej skomplikowanym procesem jest zadbanie o to, aby użytkownicy znaleźli Twoją stronę i chcieli ją odwiedzić.
Rozwiązaniem tego problemu jest pozycjonowanie i SEO, które – dzięki wywindowaniu witryny w wynikach Google – sprowadzą na Twoją stronę większy ruch i potencjalnych klientów.
SEO to prawdopodobnie najbardziej wydajna i rentowna strategia marketingowa, która obecnie istnieje. Co więcej – przyciągnie ona na Twoją stronę tylko takich klientów, którzy aktywnie szukają Twojego produktu lub usługi!
Budowanie świadomości marki
Jedną z korzyści uzyskania wyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania jest budowanie świadomości marki. Gdy Twoja witryna pojawi się na pierwszej stronie głównych wyszukiwarek, takich jak np. Google, potencjalni klienci będą mieć do niej większe zaufanie niż do stron firm, które znajdują się na drugiej i kolejnych stronach wyników wyszukiwania.
Odpowiedni content marketing i dopasowanie treści strony do realnych potrzeb oraz oczekiwań klientów to część sukcesu, którym będzie rozbudowanie świadomości marki i wzrost liczby usatysfakcjonowanych klientów.
Lepsze SEO = prawdopodobnie wyższa konwersja!
Strony zoptymalizowane pod kątem SEO wczytują się szybciej, mają przejrzystą strukturę informacji i wyświetlają się poprawnie na wszystkich typach urządzeń, w tym również na urządzeniach mobilnych. Witryny, które są użyteczne i mają dobrze zbudowaną nawigację, częściej przyciągają uwagę użytkowników, którzy chętniej staną się Twoimi lojalnymi klientami, subskrybentami i powracającymi gośćmi. Wszystko to wpłynie na wyższą konwersję, a co za tym idzie – na wyższe przychody Twojej firmy.
Przegoń konkurencję dzięki SEO
Wyobraź sobie dwie firmy, które operują na tym samym rynku i oferują te same produkty o bardzo zbliżonych cenach. Jedna z nich ma profesjonalną stronę internetową zoptymalizowaną pod kątem SEO, a druga nie. Jak myślisz – która z tych dwóch firm będzie miała większą ilość klientów i będzie bardziej rozpoznawalna?
Odpowiedź jest prosta – ta, która zadbała o swoją widoczność w internecie! Jeżeli Twoi konkurenci dbają o pozycjonowanie i SEO, to musisz zadać sobie bardzo ważne pytanie – dlaczego sam jeszcze nie zainwestowałeś w tego typu usługi? Jeżeli nie czujesz się na siłach, żeby samodzielnie wdrożyć strategię SEO dla swojej firmy, to zabiegi profesjonalnego pozycjonowania możesz zlecić firmie zewnętrznej jak np. Internetica. Jest jedna rzecz, którą musisz wiedzieć – w dobie rozbudowanej konkurencji nie stać Cię na to, żeby nie pozycjonować strony internetowej swojej firmy!