Newslettery są bardzo popularną metodą komunikacji z klientami, jednak na horyzoncie pojawiła się alternatywa do tego rozwiązania. Mowa oczywiście o powiadomieniach web push. Dlaczego coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z tego narzędzia? Czy powiadomienia web push można traktować jako następcę newsletterów?
Jakie funkcje pełnią web push i newsletter?
Powiadomienia web push i newslettery mają ze sobą wiele wspólnego. W przypadku branży e-commerce pełnią niemal takie same funkcje. Opierają się na zasadzie marketingu za przyzwoleniem, czyli najprościej mówiąc, użytkownik musi zapisać się do bazy subskrybentów, by otrzymywać wiadomości. Oba kanały komunikacji pozwalają zwiększać ruch na stronie i generować sprzedaż. Ponadto dają możliwość edukacji rynku poprzez wysyłanie artykułów poradnikowych, budowania rozpoznawalność marki i zdobywania lojalności odbiorców. W przypadku powiadomień web push i newsletterów, głównym celem jest zwrócenie uwagi użytkownika oraz zachęcenie do kliknięcia w wiadomość.
Dlaczego powiadomienia web push są skuteczniejsze od newsletterów?
Adresy e-mail są traktowane jako dane osobowe, dlatego wysyłając newslettery do użytkowników należy podjąć odpowiednie działania, takie jak rejestracja bazy subskrybentów w Giodo. W przypadku powiadomień web push nie ma takiej konieczności, ponieważ odbiorcy nie podają żadnych danych osobowych – muszą jedynie zapisać się do bazy subskrybentów, by otrzymywać wiadomości z poziomu przeglądarki. Co jeszcze przemawia na korzyść web push? Zdarza się, że na skrzynkę mailową otrzymujemy zbyt dużo wiadomości, co może być irytujące. Komunikaty push pojawiają się w dolnym rogu przeglądarki i zwyczajnie nie zaśmiecają skrzynki mailowej.
Ponadto w przeciwieństwie do newsletterów, kampanie web push można stworzyć w kilku kliknięciach, nawet nie posiadając wiedzy marketingowej i programistycznej. Warto wiedzieć, że konwersja formularza zapisu do newslettera jest często niższa niż w przypadku powiadomień web push. Aby otrzymywać maile użytkownik musi najpierw zalogować się do skrzynki i kliknąć w link. W przypadku web push nie ma takiej konieczności.
Liczby mówią same za siebie – web push daje 10x wyższą konwersję niż z innych źródeł, a średni CTR z dostarczony komunikatów to około 22%!