Tworzenie treści, które są użyteczne dla czytelnika, to swego rodzaju standard content marketingu. Regularne pisanie artykułów na bloga wymaga jednak sporo czasu (którego zwykle brakuje), a i nie każdemu jest po drodze z tworzeniem słowa pisanego. Rozwiązaniem jest zatrudnienie copywritera, który zrobi to za Ciebie. Tylko skąd mieć pewność, że odnajdzie się w Twojej branży i stworzy rzetelne treści?
Wybierz copywritera ze specjalizacją
Każdy potrafi wpisać w wyszukiwarkę Google kilka słów kluczowych i znaleźć artykuły na interesujący go temat. Zastanów się: jeśli nie znasz się na autach, to czy jesteś w stanie zweryfikować wiarygodność wyszukanych tekstów? Czy zatrudniony przez Ciebie copywriter będzie umiał ocenić rzetelność źródeł, na których bazuje, jeśli nie ma nic wspólnego z Twoją branżą? Wybór specjalisty z wykształceniem kierunkowym, który specjalizuje się, np. w copywritingu medycznym, jest zdecydowanie lepszą opcją. On sam zajmie się skutecznym odsianiem rzetelnych od tych mało wartościowych źródeł.
Poproś o wykazanie źródeł
Jeśli oczekujesz treści, które będą niosły ze sobą wysoką wartość merytoryczną, nie możesz pozwalać sobie na wpadki. To tak naprawdę kwestia zaufania do Ciebie i Twojej marki – jak potencjalni klienci mają Ci ufać, skoro w tekstach na swojej stronie wprowadzasz ich w błąd? W branżach związanych ze zdrowiem trzeba ze szczególną dozą ostrożności tworzyć treści edukacyjne.
Copywriter nie powinien mieć problemu z wykazaniem źródeł, którymi posłużył się do stworzenia tekstu. Są one niezwykle ważne, kiedy zamawiasz teksty specjalistyczne. Dane pochodzące z popularnych serwisów informacyjnych zazwyczaj trudno nazwać rzetelnymi i sprawdzonymi. Specjalista z danej branży z pewnością sięgnie do informacji opracować naukowych i badań, które dociekliwy czytelnik łatwo będzie mógł sprawdzić.
Postaw na jakość, nie na „jakoś”
To zupełnie normalne, że w biznesie dążymy do optymalizacji budżetów. Pojawia się więc pytanie: dlaczego mam komuś zapłacić za „tą samą” usługę dwa razy więcej niż innemu copywriterowi? Odpowiedź jest prosta: wybierając specjalistę w danej niszy, kupujesz nie tylko tekst.
Kupujesz swój cenny czas, którego nie poświęcisz na sprawdzanie każdego zdania pod kątem merytorycznym. Kupujesz pewność, że nie będziesz tłumaczyć się przed swoimi czytelnikami za błędy, które pojawiłyby się w takim tekście i tym samym Twój wizerunek nie zostanie narażony na szwank (no i znów – Twój cenny czas!). Kupujesz dla swojego potencjalnego klienta rzetelne i wartościowe informacje, które być może przekonają go do Ciebie i Twoich usług lub produktów. Patrząc z tej perspektywy, cena takiej usługi dobrze wykonanej usługi zaczyna wyglądać zgoła inaczej.