Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili. Powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my – Henry Ford.
Każda firma, organizacja czy komórka operacyjna powinna patrzeć na swoje koszty funkcjonowania. Jest to bardzo ważne z punktu widzenia rozwoju, zwiększenia efektywności czy chociaż porówniania obecnego statusu. Zastanówmy się ile kosztuje nas pracownik marketingu zatrudniony na etat w perspektywie roku a ile kosztuje nas pracownik zatrudniony na zasadzie outsourcingu. Celem tego ćwiczenia zebrałem wszystkie możliwe koszty jakie Pracodawca musi skalkulować przy zatrudnieniu na etat. Kalulacja jest przygotowane dla dużego miasta, stanowisko, które wyceniłem to Specjalista ds. Marketingu (według mnie jeśi chodzi o dział marketingu to takie stanowisko występuje najczęściej we wszystkich ofertach o pracę.
Dane do analizy:
Stanowisko: Specjalista ds Marketingu
Pensja Marketera: 5 000 brutto
Zakres odpowiedzialności marketera: autonomiczne stanowisko, odpowiedzialność za szereg działań marketingowych w tym działania wsparcia sprzedaży, zarządzanie produktem,
Zestawienie zawiera porównanie wszystkich kosztów związanych z zatrudnieniem na etat vs outsourcing pracownika marketingu w systemie pracy zdalnej.
Zatrudnienie na etat:
Miesięczny koszt Pracodawcy (tylko pensja): 6031zł
Roczny ksozt pracownika: 72 372zł Zakup narzędzi pracy (jednorazowo): 3 000zł
Bonus motywacyjny (10%): 6 000zł
Koszt utraconej pracy (L4, urlopy, pozostałe): 5 000zł
Pozostałe koszty (organizacja stanowiska pracy): 3 000zł
Całościowy koszt: 89 372zł
Outsourcing marketera:
Koszt miesięczny: 5 000zł
Koszt roczny: 60 000zł
Dodatkowe koszty: brak
Benefity: możliwość odpisania kosztów (podatek dochodowy w wysokości 19%)
MINIMALNA OSZCZĘDNOŚĆ ROCZNA: 29 372zł, MINIMALNA OSZCZĘDNOŚĆ MIESIĘCZNA: 2 447zł
Kwotę wynikającą z oszczędności outsourcingu pracownika marketingu można przeznaczyć na dodatkowe działania marketingowe (wsparcia sprzedaży).