Odpowiednia komunikacja w firmie to bardzo ważna kwestia. Dlatego też coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na centrale telefoniczne voip. Umożliwiają one szybki i sprawny kontakt z klientem oraz wymianę informacji między poszczególnymi pracownikami. Jak działa centrala voip i dlaczego warto ją zastosować? W dzisiejszym wpisie odpowiemy na te pytania.
Czym jest voip?
Centrala telefoniczna voip pozwala na wykonywanie rozmów telefonicznych poprzez łącze Internetowe. Aby móc realizować takie połączenia potrzebny jest przede wszystkim Internet. Dzięki wykorzystaniu takiego połączenia, w firmie czy biurze nie ma niepotrzebnego okablowania. Warto również dodać, że jakość wykonywanych połączeń może być nawet 2 razy większa niż za pośrednictwem innych rodzajów centrali.
Spore korzyści dla firmy
Centrala voip oferuje przede wszystkim dostęp do usług, których brakuje tradycyjnej telefonii komórkowej. Jedną z nich jest IVR – usługa umożliwiająca wygenerowanie automatycznych zapowiedzi głosowych. Dużą zaletą takiej centrali jest również przejrzysty interfejs. Za jego pomocą można w kilka chwil zmienić różnorodne ustawienia, na przykład zapowiedź o niedostępności abonenta w określonych godzinach.
Kolejną zaletą centrali jest możliwość nagrywania, przekierowywania czy też kolejkowania połączeń. Ogromnym ułatwieniem jest także możliwość dowolnego przenoszenia telefonów IP zarówno do innych pomieszczeń, ale także do całkiem innej lokalizacji. Jednym warunkiem, który musi zostać spełniony jest dostęp do Internetu oraz możliwość podłączenia do niego telefonu IP. Centralka voip z pewnością zaspokoi potrzeby większości użytkowników i pozwoli na stworzenie telefonicznego biura obsługi klienta.
Usługa centrali voip jest stosunkowo tania, nie wymaga serwisowania i pozwala na spersonalizowanie wielu opcji. Jej uruchomienie jest stosunkowo proste i nie zajmuje wiele czasu. Warto również dodać, że z jej pomocą wydatki przedsiębiorstwa na usługi telekomunikacyjne mogą zmniejszyć się nawet o 80 proc.
Gdzie najlepiej sprawdzi się voip?
Usługa ta doskonale nadaje się dla małych i średnich firm, które chcą stworzyć swoje telefoniczne biuro obsługi klienta. Jest niedroga, prosta w obsłudze, a tym samym posiada wiele przydatnych opcji dodatkowych. Firma świadcząca usługę wirtualnej centrali często posiada własną pomoc techniczną, która w razie potrzeby może pomóc przy jej konfiguracji. Elastyczność, mobilność, optymalizacja czasu i kosztów – to cechy charakterystyczne tego rozwiązania. Centrala telefoniczna voip jest więc rozwiązaniem, które warto wdrożyć. Szczególnie w przypadku firm posiadających wielu konsultantów telefonicznych. Z pewnością wpłynie to również pozytywnie na wizerunek firmy.