Programy lojalnościowe jako najlepsza forma doceniania klienta i strategii marketingowej

[REKLAMA]

Klienci są kluczowym elementem w otoczeniu firmy na rynku. To oni wpływają na wizerunek konkretnej marki, sprawiają, że brand staje się bardziej rozpoznawalny, a także kształtują go w określony sposób i dyktują kierunek rozwoju. Świadome, nowocześnie budowane firmy doceniają swoich klientów i tworzą dla nich programy lojalnościowe. Jest to element strategii marketingowej, który buduje pozytywny wizerunek marki, jednocześnie nagradzając klientów za ich lojalność i motywację w działaniu firmy.

Programy lojalnościowe – co powinniśmy wiedzieć?

Jak już wspomnieliśmy, program lojalnościowy to element strategii marketingowej mający na celu wzmocnienie wizerunku marki przy jednoczesnym nagradzaniu klientów za lojalność wobec firmy. To także najlepsza okazja do pozyskiwania nowych konsumentów poprzez zachęcanie ich do aktywnego udziału w konkretnych akcjach marketingowych.

Programy lojalnościowe są budowane w oparciu o korzyści dla stałych klientów – kredyty, rabaty, lub częściowe zwroty pieniędzy. W ten sposób marka buduje pozytywne doświadczenia i relacje z konsumentami. Klienci, którzy czują się docenieni są skłonni do wykonywania ponownych zakupów, co pozwala przedsiębiorstwom osiągać wymierne korzyści biznesowe.

Popularne programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe są formą promocji szczególnie lubianą przez konsumentów. Wynika to z przede wszystkim z tego, że klienci szczególnie chętnie angażują się w kampanie marketingowe, w których dostrzegają korzyści indywidualne. Badania społeczne pokazują, że ponad połowa dorosłych obywateli deklaruje udział w jakimś programie lojalnościowym, co sprawia, że firmy chętnie inwestują swoje środki w tym obszarze.

Które programy lojalnościowe zasługują na uwagę?

Wymienianie przykładów programów lojalnościowych należy rozpocząć od programu „Moja Biedronka”. Popularny w Polsce dyskont spożywczy wprowadził na rynek kartę z programem lojalnościowym. Karta została wprowadzona na rynek kilka lat temu i od tego czasu jej popularność utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie.

Pozostając na rynku spożywczym warto wspomnieć program Lidl Plus, który cieszy się uznaniem wśród klientów i ciągle rozwija pod względem sprzedaży i angażowania uczestników. Program skutecznie promuje markę sklepu Lidl, buduje trwałe relacje z klientami i przyciąga mnóstwo nowych klientów.

Rothman Club to wiodący program lojalnościowy na rynku farmaceuntycznym. Jedna z największych aptek sieciowych w Europie, uwielbiana przez wielu klientów. Dostarcza kupującym ciekawe promocje, kupony i stwarza dobre okazje do zakupów.

Dużą popularnością cieszą się programy lojalnościowe stacji benzynowych: Orlen – Vitay Club, BP – Payback, Statoil – Premium Club, Lotos – Navigator, Shell – Smart. Ich działanie oparte jest o punkty lojalnościowe, które klienci gromadzą podczas tankowania, a następnie mogą wymieniać na nagrody z katalogu, lub inne korzyści oferowane w danym punkcie.

Charakter popularnych programów lojalnościowych

Programy lojalnościowe to świetny sposób na przyciągnięcie większej liczby lojalnych klientów, zadbanie o dotychczasowych klientów, promocję marki i zapewnienie firmie stałego dochodu. Kluczem do sukcesu jest badanie potrzeb rynku i tworzenie najlepszych możliwości ich zaspokojenia. W tym przypadku dobrze zaplanowany program lojalnościowy pomoże zwiększyć sprzedaż i zbudować świadomość marki w oczach klientów i partnerów biznesowych.

Na czym więc polega staranne planowanie? Należy zastanowić się nad zasadami uczestnictwa, doborem narzędzi wykorzystywanych w programie (definiowanie funkcji, sposobów komunikacji, definiowanie katalogów nagród), sposobów realizacji i monitorowania sprzedaży. Znalezienie odpowiedniego programu lojalnościowego dla Twojej firmy jest ważne. Zadbaj o to i rozwijaj nowe możliwości i udogodnienia zgodnie z potrzebami klientów i rynku.

Grupa odbiorców powinna być tak dopasowana, by jak największa jej część stała się integralną częścią danej marki.

Posiadanie odpowiedniego programu lojalnościowego może być motorem napędowym skutecznej strategii marketingowej. Powierzenie stworzenia takiego programu doświadczonym specjalistom zwiększy szanse na to, że program lojalnościowy przykuje uwagę konsumentów. Pozwoli zaoszczędzić czas na załatwianiu zbędnych formalności, a wszystkie pomiary efektywności, formułowanie wniosków i wdrażanie poprawek nie będzie Cię martwić. Firma Motivation Direct – lider organizacji programów lojalnościowych na polskim rynku zapewnia kompleksowe i profesjonalne wsparcie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *