Polacy coraz chętniej kupują przez internet, a liczba platform sprzedażowych stale rośnie. Warto jednak pamiętać, że nie wystarczy tylko dobrej jakości towar w odpowiedniej cenie. Na popularność wśród klientów składa się szereg czynników. Pakowanie produktów to bardzo ważny etap wysyłki w sklepie internetowym. Na co zwrócić uwagę, aby uniknąć błędów?
W co należy pakować produkty w sklepie internetowym?
Obecnie jest wiele możliwości przy wyborze opakowania do wysyłki. Należy je dobrać do wielkości i rodzaju towaru. Warto też pamiętać, że ten sam produkt można zapakować w kilka rodzajów opakowań. Wówczas najlepiej wybrać je zgodnie z naszymi preferencjami.
Do najpopularniejszych opakowań do wysyłki produktu zalicza się:
– koperty z folią,
– koperty kartonowe,
– koperty piankowe,
– folia do pakowania,
– pudełko z nadrukiem,
– kartony wysyłkowe.
Różnią się one między sobą poziomem ochrony. Dlatego cenne przedmioty, które łatwo mogą ulec uszkodzeniu, najlepiej pakować kartonowe pudła i trzeba odpowiednio je zabezpieczyć.
Na co jeszcze zwrócić uwagę przy wyborze opakowań? Przede wszystkim na stosunek ceny opakowania do poziomu bezpieczeństwa, jaki zapewnia. Każda hurtownia internetowa powinna zaopatrzyć się w pudła do pakowania w różnych rozmiarach. Dodatkowo warto nabyć zabezpieczające pianki z tworzyw sztucznych lub materiałów ekologicznych, folię bąbelkową albo folię stretch. Dzięki nim towar będzie odpowiednio zabezpieczony.
O czym pamiętać przy pakowaniu produktów?
Dobrze zapakowany produkt wpływa na firmy wizerunek w oczach klienta. Dlatego warto zadbać o to, aby paczka prezentowała się bez zarzutu. Podczas przygotowania towaru do wysyłki należy pamiętać o kilku zasadach.
Bezpieczeństwo towaru jest najważniejsze
Nikt nie chce dostać uszkodzonego towaru. Takie sytuacje są kłopotliwe nie tylko dla klientów, ale też sprzedawców. Dlatego produkty najlepiej pakować w wysokiej jakości kartony wysyłkowe o odpowiednio dobranym rozmiarze. Następnie należy wypełnić wolne miejsca odpowiednim zabezpieczeniem, np. folią bąbelkową lub piankami. Na koniec zaklejamy pudełko wysokiej jakości taśmą.
Zadbaj o indywidualny charakter przesyłki Przesyłka ze sklepu internetowego powinna również wyglądać estetycznie. Warto zadbać o jej personalizację. W tym celu można kupić pudełko z nadrukiem, np. logo firmy. Świetnie sprawdzi się też taśma klejąca z nazwą sklepu.
Podziękuj za zakupy
Warto również zadbać o dobre relacje z klientem. Dlatego do przesyłki dobrze dołączyć małe podziękowanie oraz darmowe próbki, jeśli to możliwe. Wówczas klient będzie miał miłe skojarzenia z firmą.